Hemstädning i Älvsjö

Låt oss ta hand om markservicen

Tänk Dig att komma hem, efter en arbetsam dag, till en bostad i strålande skick, med kläderna strukna och gardinerna – som Du aldrig hann hänga upp – är på plats. Hur skulle det vara? Vi kan hjälpa Dig med markservicen. Boka hemstädning hos Clean help & orange Stockholm för en lättare och fräschare vardag!

När Du bokar ett hemstädningsschema hos Clean help & orange Stockholm får Du din egen städerska. Samma tjej kommer och städar hos Dig varje gång. Din städerska blir en tjej som Du vet namnet på, som Du kan lära känna och lita på. Det blir inte vem som helst, som Du släpper in i Ditt hem.

Städning av privatpersoners bostäder räknas som en ruttjänst. Du får alltså skattereduktion (rutavdrag) motsvarande hälften av vad hemstädningen kostar. Här kan Du läsa mer om rutavdraget.

Vi har ingen bindningstid, eftersom att vi vet att vi utför ett bra jobb, vilket leder till nöjda kunder som vill ha kvar oss.

Din egen städerska i Älvsjö

Ring Clean help & orange Stockholm på nummer 073 90 30 590, eller skicka e-post till info@cleanhelp.se, för att boka din egen städerska i Älvsjö!

Allt om hemstädning i Älvsjö

Så här jobbar vi

När en ny kund kontaktar Clean help & orange Stockholm för städning av hemmet brukar vi börja med att boka in en provstädning, för att tillsammans med Dig göra en bedömning av hur just Din hemstädning ska gå till och hur ofta Du vill att vi ska städa hos dig. Vi städar bostäder enligt ett fyraveckorsschema, antingen varje vecka, varannan, var tredje eller var fjärde vecka. Detta för att Du ska kunna få samma tjej som kommer och städar hos Dig varje gång.

Naturligtvis går det även utmärkt att boka enstaka hemstädningar då och då, utan att ha ett städschema, men då kan vi inte garantera att samma städerska kommer till Dig varje gång.

När vi städar i Ditt hem lämnar vi allt snyggt och rent efter oss. Vi har vissa standardrutiner som vi följer, men Du kan alltid lämna in egna önskemål gällande vad, och hur, du vill att vi ska städa, så kommer Din städerska att städa precis så som Du önskar.

För att Din bokade städtid ska utnyttjas på bästa sätt behöver vi att följande finns tillgängligt i Ditt hem

  • En bra dammsugare
  • Mikrofiberdukar, eller bomullstrasor, minst 6 stycken
  • Yes diskmedel, eller motsvarande drygt och milt diskmedel
  • Wetrok Wetco Floor, eller motsvarande städmedel
  • Flytande träsåpa – för Dig som har trägolv eller Wetrok Wetco Floor för övriga golv
  • Toalettrengöringsmedel Green Fix Sanitetsrent eller motsvarande städmedel

Städrutiner

Här följer den städrutin som Clean help vanligen arbetar utefter, men rutinen kan anpassas efter Dina personliga behov, allt enligt överenskommelse. Tvätt och strykning kan ingå i städrutinen, om man gör en överenskommelse om det, men tvätt och strykning kan också bokas extra vid behov.

Kök

  • Rengöring av diskbänk, arbetsbänk och spis.
  • Avtorkning av kran och kakel ovanför diskbänken.
  • Avtorkning av synlig smuts på köksluckor både in- och utvändigt.
  • Avtorkning av dörr på kyl och frys både in- och utvändigt (men inte städning på djupet invändigt).
  • Avtorkning av övriga vitvaror och fläkt.
  • Tömning av sopbehållare.
  • Rengöring av sopbehållare både in- och utvändigt, vid behov.

Bostadsrum

  • Dammtorkning av alla tavlor
  • Dammtorkning av alla fönsterbrädor
  • Avtorkning av synliga fläckar på dörrar
  • Avtorkning av fria ytor på möbler, upp till 180 cm höjd
  • Dammsugning av klädda och/eller stoppade möbler
  • Dammsugning av alla golv och mattor
  • Tömning av papperskorgar
  • Fläckborttagning på speglar som är max 1 x 1 meter
  • Byte av sängkläder vid behov

Badrum

  • Rengöring av badkar, handfat och toalett.
  • Rengöring av duschkabin.
  • Rengöring på utsidan av vitvaror.
  • Fläckborttagning på dörrar och badrumsskåp vid behov.
  • Tömning av papperskorg.
  • Vi viker och lämnar alla handdukar snyggt och i ordning.
  • Du kan givetvis alltid komma med egna önskemål om vad, och hur, du vill att vi ska städa.

Sådant som inte ingår i den överenskomna städrutinen kan Du sedan boka som extramoment. Då debiteras Du också extra, enligt ordinarie timtaxa, för den tid det tar för städerskan att utföra de extra arbetsuppgifterna, utöver den ordinarie schemalagda tiden. Extramoment kan t.ex. vara följande: Fönsterputsning, rengöring av ugn eller mikro, rengöring och avfrostning av kyl och frys, tvätt och strykning eller enklare trädgårdsarbete som snöskottning och gräsklippning på egen tomt.

Bokning och avbokning

Vi kommer gärna till dig och utför en provstädning. Använd kontaktformuläret till höger för att skicka en bokningsförfrågan, eller ring oss på 08-86 81 50. Du kan också skicka e-post till info@cleanhelp.se

  • Minsta bokning vid städuppdrag i hemmet är tre timmar.
  • Ombokning eller avbokning skall ske senast 24 timmar före uppdragets starttid.
  • För att vi ska kunna tillhandahålla en egen städerska åt Dig måste vi kunna erbjuda städerskan ett regelbundet schema. Vid många avbokningar och ombokningar kan vi inte garantera att en och samma tjej städar hos Dig vid varje tillfälle.
  • Givetvis är det inga problem att ta paus i städschemat vid t.ex. semester.

Om Du behöver ställa in ett städpass

Om kunden måste ställa in städningen, eller boka om, vill vi på Clean help få informan om detta så snart som möjligt. Avbokningar eller ombokningar som sker senast 2 veckor i förväg är alltid fria. Meddela alltså Clean help i god tid när Du vill ha uppehåll i städschemat vid t.ex. semester! Avbokar man senare än 24 timmar i förväg får man alltid betala vad städningen skulle ha kostat.

Detta gäller:
  • Avbokning eller ombokning senast 2 veckor i förväg: Alltid fritt.
  • Avbokning eller ombokning senare än 2 veckor i förväg, men fortfarande 24 timmar innan städpasset startar: Det är ok max 2 gånger per år. Därefter måste kunden betala vad städningen skulle ha kostat.
  • Avbokning senare än 24 timmar i förväg: Kunden måste alltid betala vad städningen skulle ha kostat.

Om Clean help Stockholm behöver ställa in ett städpass

Om städerskan blir sjuk, eller måste ställa in städningen av annat skäl, kommer Clean help att höra av sig till Dig och fråga om Du vill ha en vikarie, eller om möjlighet finns; en ny ombokad tid med ordinarie städerska. Det står Dig helt fritt att tacka ja eller nej till vikarie, eller ombokad tid, och om Du avböjer vikarie räkas det inte som en avbokning från Din/kundens sida. Tänk på att en vikarie möter ett helt nytt städobjekt och därför kan man inte räkna med att vikarien kommer att kunna städa lika effektivt som ordinarie städerska skulle ha gjort.

Fakturering

  • Fakturering sker i efterskott en gång per månad
  • Betalningsvillkor är 15 dagar.
  • Dröjsmålsränta är 10%.
  • Clean help Stockholm ansöker om Ditt preliminära rutavdrag och begär utbetalning från Skatteverket. När Du har rätt till rutavdrag behöver Du alltså inte ligga ute med pengar för hela arbetskostnaden, i väntan på skattereduktion, utan Du får en faktura på halva arbetskostnaden från oss, och sedan sköter vi allt pappersarbete med Skatteverket.
  • Clean help Stockholm utgår från att Du vill ha det automatiska skatteavdraget/rutavdraget för privatpersoner och därmed endast betala halva arbetskostnaden för städningen. Om Du inte önskar skatteavdraget, eller inte har rätt till mer skatteavdrag, ansvarar Du själv för att meddela Clean help om detta.
  • Efteråt får Du ett kvitto hem i brevlådan, som säger att Din preliminära skattereduktion har utförts.

Faktureringsalternativ

  • Om Du inte säger till om något annat kommer fakturan i form av en pappersfaktura per brev med en faktureringsavgift på 25 kronor plus moms.
  • Vi kan även erbjuda Dig att skicka fakturan i nedanstående former: Hör av Dig till oss om Du vill ha fakturan som:
    • E-postfaktura – om man väljer att få fakturan som e-postfaktura utgår ingen faktureringsavgift.
    • E-faktura hos Handelsbanken
    • Autogiro

Rutavdraget

När du köper tjänsten hemstädning från Clean help Stockholm har du möjlighet att begära rutavdrag för halva arbetskostnaden från Skatteverket. Clean help Stockholm ansöker om Ditt preliminära rutavdrag och begär utbetalning från Skatteverket. Du behöver alltså inte ligga ute med pengar för hela arbetskostnaden i väntan på avdraget, utan du får direkt fakturor på halva arbetskostnaden från oss, och sedan sköter vi allt pappersarbete med Skatteverket.

Din slutliga skattereduktion fastställs i samband med att Din inkomstdeklaration godkänns. Skattereduktion för rutarbeten medges med sammanlagt högst 50 000 kronor per person och år. Du kan inte få mer i skatteavdrag än du ska betala i slutlig skatt. Läs mer om detta på Skatteverkets hemsida.

För att kunna utnyttja rutavdraget måste du fylla minst 18 år det år du köper ruttjänsterna. Du måste även vara obegränsat skattskyldig i Sverige. Det betyder att du måste vara bosatt, vistas stadigvarande eller har väsentlig anknytning till Sverige och att du betalar skatt i Sverige för samtliga inkomster, oavsett om de kommer från Sverige eller något annat land.

Här hittar Du information från Skatteverket

Clean help Stockholm utgår från att Du vill ha det automatiska skatteavdraget/rutavdraget för privatpersoner och därmed endast betala halva arbetskostnaden för städningen. Om Du inte önskar skatteavdraget, eller inte har rätt till mer skatteavdrag, ansvarar Du själv för att meddela Clean help om detta.

Om ett felaktigt personnummer lämnas, eller om kunden redan utnyttjat hela sitt skatteavdrag och inte meddelat oss detta i förväg, kommer Clean help Stockholm att fakturera den del som skulle ha täckts av Skatteverket, samt lägga på en administrativ avgift på 300 kronor för det extra arbete som våra administratörer får utföra. Samma sak gäller om Skatteverket nekar kunden ersättning av någon anledning.