En ren arbetsmiljö på kontoret
Miljön på Din arbetsplats är viktig. Många spenderar större delen av sin vakna tid just på ett kontor, och då är det extra angeläget att någon sköter städningen väl – både för trivselns och för hälsans skull.
Vi kan erbjuda konkurrenskraftiga priser på företagsstädning av kontor. Vi, företagskunden och Clean help & orange Stockholm, kommer gemensamt överens om de städrutiner som städarna från Clean help ska följa.
Vår VD och arbetsledare Sonia kommer gärna till Er för ett kostnadsfritt kundbesök, där Ni tillsammans diskuterar och bedömer Ert kontors städbehov. Ring 073 90 30 590 eller kontakta oss via e-post på info@cleanhelp.se och boka!
Vi är glada att få hjälpa till!
Material och maskiner
Vi gör en överenskommelse med Er angående om Ni vill att städmaterial och städmaskiner ska ingå i tjänsten eller inte. Vi har avtal med leverantör, som gör att vi kan köpa in städprodukter till 20% reducerat pris. Därför kan det vara förmånligt för Er att låta oss stå för materialet. Men Ni kan självklart också själva stå för det material som behövs och går åt.
Vi vet att vi har jämförelsevis låga priser, och självklart är priset viktigt för Er som kund, men det finns även andra saker man bör titta på när man väljer städfirma, exempelvis:
Trygghet och säkerhet
- Clean help & orange Stockholm AB har en ansvarsförsäkring som gäller på Ert företag när vi städar hos Er.
- Vår personal har legitimation från ID06.
- Vi har säkra nyckelrutiner, samt säker kod- och larmhantering.
- Alla våra medarbetare är kontrollerade mot brottsregistret.
- Även en kreditkontroll har gjorts.
Anställningsvillkor
Samtliga våra medarbetare är anställda i vårt bolag Clean help & orange Stockholm AB och vi betalar alla skatter, avgifter och försäkringar, samt betalar avtalsenlig lön.
Personlig kontakt och kontinuitet
Ni får en och samma medarbetare som kommer till Er vid varje tillfälle. Ni får Er egen städerska Vi är flexibla och anpassar oss efter Era behov. Vi städar efter Era personliga önskemål. Tack vare att bolaget är litet finns en nära kundkontakt, som många saknar hos större företag.
Om olyckan skulle vara framme
Försäkrat, vitt, rent, tryggt! Det är vårt motto. Med detta vill vi visa att, om Ni anlitar Clean help & orange Stockholm AB, är Ert företag i trygga händer, om något oförutsett skulle råka inträffa.
Vi kommer gemensamt överens om med vilken frekvens olika delar av Ert kontor ska städas. Det finns arbetsplatser som har daglig städning, men också mindre arbetsplatser där det räcker med städning en gång i veckan, eller varannan vecka. En arbetsplats med många anställda och besökare behöver daglig städning av hygienutrymmen, medan konferensrummen kanske bara behöver städas 2-3 gånger i veckan.
Städrutiner för kontor
Här nedan följer ett exempel på lista över städrutiner, vilken kan användas som diskussionsunderlag vid en överenskommelse om kontorsstädning.
Lokaltyp | Frekvens | Åtgärd | ||
Entré & reception | ________ | ggr/vecka | Dammsugning av mattor och golv | |
________ | ggr/vecka | Våttorkning av golv | ||
________ | ggr/vecka | Avfläckning av dörrglas | ||
________ | ggr/vecka | Avtorkning av fria ytor * | ||
________ | ggr/vecka | Avtorkning av golvlister | ||
________ | ggr/vecka | Tömning av papperskorgar | ||
Konferensrum & mötesrum | ________ | ggr/vecka | Dammsugning av mattor och golv | |
________ | ggr/vecka | Våttorkning av golv vid behov | ||
________ | ggr/vecka | Avfläckning av dörrglas | ||
________ | ggr/vecka | Avtorkning av fria ytor * | ||
________ | ggr/vecka | Rengörning av whiteboard | ||
________ | ggr/vecka | Tömning av papperskorgar | ||
Kontorsutrymmen | ________ | ggr/vecka | Dammsugning av mattor och golv | |
________ | ggr/vecka | Våttorkning av golv vid behov | ||
________ | ggr/vecka | Dammtorkning av fria ytor * | ||
________ | ggr/vecka | Tömning av papperskorgar | ||
Kök & personalutrymme | ________ | ggr/vecka | Dammsugning av golv | |
________ | ggr/vecka | Våttorkning av golv | ||
________ | ggr/vecka | Rengöring av köksbänk | ||
________ | ggr/vecka | Utvändig rengöring av köksinredning | ||
________ | ggr/vecka | Avtorkning av bord och stolar | ||
________ | ggr/vecka | Rengöring av mikrovågsugn | ||
________ | ggr/vecka | Rengöring av kaffemaskin | ||
________ | ggr/vecka | Påfyllning av förbrukningsmaterial | ||
________ | ggr/vecka | Tömning av sopbehållare | ||
Toaletter & omklädningsrum | ________ | ggr/vecka | Rengöring av sanitetsporslin och tvättställ | |
________ | ggr/vecka | Avfläckning av väggar, dörr och speglar | ||
________ | ggr/vecka | Våttorkning av golv | ||
________ | ggr/vecka | Påfyllning av hygienmaterial |
* Avtorkning och dammtorkning av fria ytor på t.ex. receptionsdisk, bänkar, bord och hyllor upp till ögonhöjd.
Vår VD och arbetsledare Sonia kommer gärna till Er för ett kostnadsfritt kundbesök, där Ni tillsammans diskuterar och bedömer Ert kontors städbehov. Använd kontaktformuläret nedan för att skicka en intresseanmälan till oss, eller ring oss på 08-86 81 50 eller skicka e-post till oss på info@cleanhelp.se
För företag
- Fakturering sker i efterskott en gång per månad.
- Betalningsvillkor är 30 dagar.
- Dröjsmålsränta är 10%.
Faktureringsalternativ
- Om Du inte säger till om något annat kommer fakturan i form av en pappersfaktura per brev med en faktureringsavgift på 25 kronor plus moms.
- Vi kan även erbjuda Dig att skicka fakturan i nedanstående former: Hör av Dig till oss om Du vill ha fakturan som:
- E-postfaktura – om man väljer att få fakturan som e-postfaktura utgår ingen faktureringsavgift.
- E-faktura hos Handelsbanken
- Autogiro