Kontorsstädning Stockholm

En ren arbetsmiljö på kontoret

Miljön på Din arbetsplats är viktig. Många spenderar större delen av sin vakna tid just på ett kontor, och då är det extra angeläget att någon sköter städningen väl – både för trivselns och för hälsans skull.

Vi kan erbjuda konkurrenskraftiga priser på företagsstädning av kontor. Vi, företagskunden och Clean help & orange Stockholm, kommer gemensamt överens om de städrutiner som städarna från Clean help ska följa.

Vår VD och arbetsledare Sonia kommer gärna till Er för ett kostnadsfritt kundbesök, där Ni tillsammans diskuterar och bedömer Ert kontors städbehov. Ring 073 90 30 590 eller kontakta oss via e-post på info@cleanhelp.se och boka!

Vi är glada att få hjälpa till!

Material och maskiner

Vi gör en överenskommelse med Er angående om Ni vill att städmaterial och städmaskiner ska ingå i tjänsten eller inte. Vi har avtal med leverantör, som gör att vi kan köpa in städprodukter till 20% reducerat pris. Därför kan det vara förmånligt för Er att låta oss stå för materialet. Men Ni kan självklart också själva stå för det material som behövs och går åt.

Vi vet att vi har jämförelsevis låga priser, och självklart är priset viktigt för Er som kund, men det finns även andra saker man bör titta på när man väljer städfirma, exempelvis:

Trygghet och säkerhet

  • Clean help & orange Stockholm AB har en ansvarsförsäkring som gäller på Ert företag när vi städar hos Er.
  • Vår personal har legitimation från ID06.
  • Vi har säkra nyckelrutiner, samt säker kod- och larmhantering.
  • Alla våra medarbetare är kontrollerade mot brottsregistret.
  • Även en kreditkontroll har gjorts.

Anställningsvillkor

Samtliga våra medarbetare är anställda i vårt bolag Clean help & orange Stockholm AB och vi betalar alla skatter, avgifter och försäkringar, samt betalar avtalsenlig lön.

Personlig kontakt och kontinuitet

Ni får en och samma medarbetare som kommer till Er vid varje tillfälle. Ni får Er egen städerska Vi är flexibla och anpassar oss efter Era behov. Vi städar efter Era personliga önskemål. Tack vare att bolaget är litet finns en nära kundkontakt, som många saknar hos större företag.

Om olyckan skulle vara framme

Försäkrat, vitt, rent, tryggt! Det är vårt motto. Med detta vill vi visa att, om Ni anlitar Clean help & orange Stockholm AB, är Ert företag i trygga händer, om något oförutsett skulle råka inträffa.

Vi kommer gemensamt överens om med vilken frekvens olika delar av Ert kontor ska städas. Det finns arbetsplatser som har daglig städning, men också mindre arbetsplatser där det räcker med städning en gång i veckan, eller varannan vecka. En arbetsplats med många anställda och besökare behöver daglig städning av hygienutrymmen, medan konferensrummen kanske bara behöver städas 2-3 gånger i veckan.

Städrutiner för kontor

Här nedan följer ett exempel på lista över städrutiner, vilken kan användas som diskussionsunderlag vid en överenskommelse om kontorsstädning.

Lokaltyp Frekvens Åtgärd
Entré & reception ________ ggr/vecka Dammsugning av mattor och golv
________ ggr/vecka Våttorkning av golv
________ ggr/vecka Avfläckning av dörrglas
________ ggr/vecka Avtorkning av fria ytor *
________ ggr/vecka Avtorkning av golvlister
________ ggr/vecka Tömning av papperskorgar
Konferensrum & mötesrum ________ ggr/vecka Dammsugning av mattor och golv
________ ggr/vecka Våttorkning av golv vid behov
________ ggr/vecka Avfläckning av dörrglas
________ ggr/vecka Avtorkning av fria ytor *
________ ggr/vecka Rengörning av whiteboard
________ ggr/vecka Tömning av papperskorgar
Kontorsutrymmen ________ ggr/vecka Dammsugning av mattor och golv
________ ggr/vecka Våttorkning av golv vid behov
________ ggr/vecka Dammtorkning av fria ytor *
________ ggr/vecka Tömning av papperskorgar
Kök & personalutrymme ________ ggr/vecka Dammsugning av golv
________ ggr/vecka Våttorkning av golv
________ ggr/vecka Rengöring av köksbänk
________ ggr/vecka Utvändig rengöring av köksinredning
________ ggr/vecka Avtorkning av bord och stolar
________ ggr/vecka Rengöring av mikrovågsugn
________ ggr/vecka Rengöring av kaffemaskin
________ ggr/vecka Påfyllning av förbrukningsmaterial
________ ggr/vecka Tömning av sopbehållare
Toaletter & omklädningsrum ________ ggr/vecka Rengöring av sanitetsporslin och tvättställ
________ ggr/vecka Avfläckning av väggar, dörr och speglar
________ ggr/vecka Våttorkning av golv
________ ggr/vecka Påfyllning av hygienmaterial

* Avtorkning och dammtorkning av fria ytor på t.ex. receptionsdisk, bänkar, bord och hyllor upp till ögonhöjd.

Vår VD och arbetsledare Sonia kommer gärna till Er för ett kostnadsfritt kundbesök, där Ni tillsammans diskuterar och bedömer Ert kontors städbehov. Använd kontaktformuläret nedan för att skicka en intresseanmälan till oss, eller ring oss på 08-86 81 50 eller skicka e-post till oss på info@cleanhelp.se

    Företag

    Intresseanmälan

    Kontakta mig och boka ett kostnadsfritt kundbesök!Kontakta mig och svara på mina frågor nedan!

    * Obligatoriskt

    Kontaktperson

    Namn *

    E-postadress *

    Telefonnummer *

    Företag

    Företagsnamn *

    Företagsadress

    Upplysningar, frågor och önskemål

    Detta gäller vid avbokning och ombokning

    • Avbokning eller ombokning senast 2 veckor i förväg: Alltid fritt.
    • Avbokning eller ombokning senare än 2 veckor i förväg, men fortfarande 24 timmar innan städpasset startar: Det är ok max 2 gånger per år, per företag. Därefter måste kunden betala vad städningen skulle ha kostat.
    • Avbokning senare än 24 timmar i förväg: Kunden måste alltid betala vad städningen skulle ha kostat.

    För företag

    • Fakturering sker i efterskott en gång per månad.
    • Betalningsvillkor är 30 dagar.
    • Dröjsmålsränta är 10%.

    Faktureringsalternativ

    • Om Du inte säger till om något annat kommer fakturan i form av en pappersfaktura per brev med en faktureringsavgift på 25 kronor plus moms.
    • Vi kan även erbjuda Dig att skicka fakturan i nedanstående former: Hör av Dig till oss om Du vill ha fakturan som:
      • E-postfaktura – om man väljer att få fakturan som e-postfaktura utgår ingen faktureringsavgift.
      • E-faktura hos Handelsbanken
      • Autogiro

      Företag

      Begäran om offert

      * Obligatoriskt

      Kontaktperson

      Namn *

      E-postadress *

      Telefonnummer *

      Företag

      Företagsnamn *

      Företagsadress

      Organisationsnummer

      Information om lokalen som ska städas

      Typ av städning

      Lokalyta

      Antal rum (om relevant)

      Antal fönster (om relevant)

      Städfrekvens

      Material, maskiner och verktyg

      Upplysningar, frågor och önskemål